پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227432
اوباما گفت ايران نگذاشت ما سوريه را تسخير کنيم
تاریخ انتشار : 1395/10/11 10:58:54
نمایش : 1167
سعيد جليلي گفت: در پنج سال اخير دشمن هر آنچه که داشت در سوريه به کار برد اما ناموفق بود. رئيس جمهور امريکا هفته پيش گفت که در اين يک سال تمام تلاش خود را انجام داديم که سوريه را تسخير کنيم اما نشد. چرا؟ او مي گويد چون ايران نگذاشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي پس از ديدار و گفتگو با مردم روستاهاي اطراف شهرستان ميناب، در مسجد موسي بن‌جعفر(ع) اين شهرستان گفت: در پنج سال اخير دشمن هر آنچه که داشت در سوريه به کار برد اما ناموفق بود. رئيس جمهور امريکا هفته پيش گفت که در اين يک سال تمام تلاش خود را انجام داديم که سوريه را تسخير کنيم اما نشد. چرا؟ او مي گويد چون ايران نگذاشت.

 

وي افزود: چون آنها در محاسباتشان شهر ميناب را حساب نمي‌کنند، شهري که صدها کيلومتر با جبهه‌هاي نبرد دفاع مقدس فاصله دارد اما 243 شهيد را تقديم کرده است.

 

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين اظهار داشت: دشمن با همه توان به منطقه غرب آسيا آمد تا ناامني ايجاد کند و صراحتا هم مي‌ گويد که هدف ما جمهوري اسلامي است. يک روز افغانستان را اشغال مي کنند يک روز عراق را و يک روز داعش را درست مي کنند. اکنون منطقه کانون نا امني است اما در ايران امنيت کامل برقرار است؛ نه امنيت نسبي بلکه امنيت مثال زدني. اين حقيقت چشم خفاشان را کور مي کند و او بايد خاک به آفتاب بپاشد. فلذا فتنه درست مي کند و حق و باطل را با هم قاطي مي کند.

 

دکتر جليلي با بيان اين که سنت هاي الهي حقيقت است و تمام نمي‌شود، گفت: ما با اتکا بر همان انديشه‌هايي که در دفاع مقدس موفق شديم، مي‌توانيم در اقتصاد، صنعت و کشاورزي هم موفق شويم. وقتي به توانمندي هاي داخلي اتکا مي شود، ديگر منتظر و نگران يک توافق نمي‌شويم که طرف مقابل با آن پايبند است يا نه؟

 

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: اگر به جوانان مينابي که در جنگ حماسه آفرين بودند اعتماد شود حتما مي توانند اقتصاد کشاورزي و آب همين منطقه را حل کنند. لازمه اين اعتماد اين است که با خريد کشتي از کره، اشک کشتي‌ساز هرمزگاني در نيايد. نبايد گفت توان جوان ايراني در حد ساخت آبگوشت بزباش است! اين جفا به ملت است. اين پوشاندن حقيقت است.

 

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: هلند کشوري است که يک چهلم ايران وسعت دارد اما يک اقتصاد بزرگ کشاورزي در دنيا است. همين هرمزگان با چنين مردمان و تواني مي‌تواند حتي موفقيت بيشتري داشته باشد.

 

دکتر جليلي با بيان اين که هر جا نقطه ضعفي است به دليل دور شدن از تفکر انقلابي است، افزود: هرجا اختلاس و فساد و حقوق نجومي و اموال نجومي است يعني از تفکر و انديشه انقلاب اسلامي فاصله گرفته شده است. 

 

اين استاد دانشگاه بيان داشت: امير المومنين مي فرمايند: اخذ الله علي العلما الا يقاروا علي کظه الظالم و لا سغب المظلوم، خداوند از علما عهد گرفته است که در برابر شکم بارگي ستمگران و گرسنگي مظلومان بي تفاوت نباشيم. همه در برابر گرسنگي مظلومان و شکم بارگي مترفين مسئوليت دارند.

 

وي افزود: موفقيت‌ها نه در تعارف و حرف بلکه درعمل رقم مي‌خورد، ان تنصروا الله ينصرکم، هرجا خدا را ياري کرديد ياري شديد.

 

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان اظهار داشت: اين موجب تاسف است که امروز کشاورزان مينابي مي‌گفتند محصولات کشاورزي آنها روي دستشان مي‌ماند و مجبورند محصولاتشان را به ثمن بخس بفروشند. سال گذشته روسيه به‌دليل تيرگي روابط با اتحاديه اروپا و ترکيه فقط 11 ميليارد دلار واردات صيفي‌جات داشت اگر يک درصد اين نياز به منطقه ميناب اختصاص مي‌يافت، چه مي‌شد؟ سهم ما چقدر بود؟ تقريبا هيچ!


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html